سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

نظر


همه ما دوست داریم راه هایی برای بزرگتر نشان دادن صورت، جلوگیری از گذشت زمان و حفظ ظاهر جوان خود بدانیم. صورت درخشان و چاق شایع ترین نشانه سلامت پوست است، اما مراقبت از پوست کار آسانی نیست. شکل صورت ما به طور طبیعی در طول زندگی ما تغییر می کند.

در سنین پایین، روغن صورت انسان را سالم، چاق و جوان می کند. اما با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نازک می شود. همه این عوامل منجر به پیری پوست می شود. برخی از افراد ممکن است به دنبال راهی برای حجیم کردن صورت خود باشند تا گردتر، پرتر و پرتر به نظر برسند.

اگرچه روش چاق کردن صورت نسبت به سایر نقاط بدن دشوارتر است، اما برخی روش ها و ورزش های خاص فرازطب می تواند در این زمینه موثر باشد. در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد روش های چاقی را ارائه کرده ایم.

ارتباط بین افزایش وزن و چاقی صورت

افزایش وزن کل بدن فقط برای چاق کردن صورت امکان پذیر نیست. با این حال، کاهش وزن می تواند به افراد کمک کند تا تناسب اندام داشته باشند. ورزش ماهیچه های صورت نیز به قوی و پر نگه داشتن صورت کمک می کند.

راه های چاق کردن صورت به طور طبیعی

هر کسی که تصمیم به افزایش وزن دارد باید مراقب باشد که یک روش سالم همانند قرص چاق کننده صورت را انتخاب کند. اگرچه افزایش وزن اساساً به معنای مصرف کالری بیشتر از نیاز بدن است، اما انتخاب برخی منابع کالری به فرد کمک می‌کند تا در عین افزایش وزن سالم بماند. در ادامه این مقاله به دو سوال متداول در مورد روش های طبیعی چاق کردن صورت پاسخ می دهیم. چی بخوریم؟ و چه باید بکنیم؟


تغذیه مناسب

خوردن غذاهای سالم یکی از راه های چاق شدن است. رژیم غذایی فاقد چربی، پروتئین و مواد مغذی ضروری باعث می شود پوست صورت شما نازک و شل به نظر برسد. به همین دلیل، اگر به دنبال راه هایی برای چاق کردن صورت خود هستید، بهتر است یک رژیم غذایی متعادل را انتخاب کنید.

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند می توانند به افزایش وزن کمک کنند. گزینه های زیادی وجود دارد، اما مواد زیر گزینه های بهتر و سالم تری هستند:

شبانه و نیمه نهایی

این منابع کالری بالایی دارند و در عین حال ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز تامین می کنند.

زنده

مصرف شیر در هر وعده کالری بیشتری نسبت به انواع دیگر نوشیدنی ها مانند چای یا آب میوه دارد. علاوه بر این شیر سرشار از چربی است و دارای مواد مغذی و مواد معدنی مهمی است و به صورت حجم می دهد.

ماهی روغنی

ماهی های آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و کاد نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت کالری بیشتری دارند. علاوه بر این، این سبزیجات به سلامت پوست کمک می کنند، زیرا پوست برای جوان به نظر رسیدن به سلول های چربی نیاز دارد.

هوا

این ساده ترین راه برای چاق کردن صورت است. برای داشتن بدنی سالم نوشیدن 8 لیوان آب توصیه می شود. البته هرکسی باید با توجه به وزن خود آب بنوشد. برخی منابع معتقدند که به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن باید یک لیوان آب بنوشید. بنابراین افراد با وزن 70 کیلوگرم باید روزانه 7 لیوان آب بنوشند.

استفاده از ترکیبات مخصوص روی پوست

استفاده از برخی مواد خاص در صورت استفاده طولانی مدت می تواند باعث آبرسانی پوست و محافظت از آن در برابر پیری شود. در نتیجه پوست پرتر و سالم تر به نظر می رسد. هیچ تحقیق علمی که اثربخشی این ترکیب را برای چاق کردن صورت ثابت کند وجود ندارد، اما روش های رایج زیر آزمایش شده و عوارض جانبی کمی دارند.

پست و جمعه

هم عسل و هم شکر، مرطوب کننده های طبیعی هستند، یعنی رطوبت را از محیط بیرون می کشند و در پوست ذخیره می کنند. به همین دلیل یکی از راه های چاق شدن صورت محسوب می شوند.

عسل علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، حاوی ویتامین ها، آنزیم ها و اسیدهای آمینه مفید است. همانطور که در یک مقاله تحقیقاتی در مجله Skin & Beauty اشاره شد، عسل با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است که خواص درمانی برای پوست دارد.

استفاده منظم از عسل می تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز سلول های پوست و محافظت از آنها در برابر آسیب های محیطی کمک کند.

روغن ها

برخی افراد بر این باورند که استفاده از روغن های طبیعی روی پوست یکی از راه های حجیم و شادابی صورت است.

هیچ تحقیق علمی که اثربخشی روغن ها را به عنوان یکی از راه حل های چاق کننده صورت ثابت کند وجود ندارد. با این حال، طبق مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی پوست و زیبایی، اسیدهای چرب می توانند فضاهای بیرونی ترین لایه های سلول های پوست را پر کنند و در نتیجه به چاق شدن صورت کمک کنند.

استفاده موضعی از چندین روغن مفید است، از جمله:

روغن زیتون

روغن نارگیل

روغن آووکادو

کره شیا

روغن بادام

روغن آملا

پوست هر فردی ممکن است واکنش متفاوتی به روغن های مختلف نشان دهد. اگر فردی از این روغن روی پوست خود استفاده می کند، ابتدا باید آن را روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا این روغن باعث ایجاد مشکل یا مشکلات دیگری مانند آکنه می شود یا خیر.

ماسک فیگوراتیو

ماسک صورت به تامین رطوبت مورد نیاز پوست کمک می کند. این ویژگی به ویژه برای افرادی که به دلیل افزایش سن با لاغری مواجه می شوند بسیار مفید است و یکی از موثرترین روش های چاق شدن صورت است. اکثر ماسک های موجود در بازار از مواد مختلفی برای تقویت پوست صورت استفاده می کنند. ترکیباتی مانند:

گلیسرین

اوره

اسید هیالورونیک

به لانولین

وازلین

روغن معدنی

با این حال، افرادی که ترجیح می دهند ماسک صورت خود را در خانه تهیه کنند، می توانند از مواد طبیعی زیر استفاده کنند:

سیب

شیر

انبه هندی

تخم مرغ

یک آووکادو

آهک دیگر

ناخودآگاه

خیار

در زیر چند روش ساده برای آماده سازی عضلات برای کاهش چربی در خانه معرفی می کنیم:

گلاب و محلول گلیسیرین

با مخلوط کردن 10 قاشق چایخوری گلاب و 12 قاشق چایخوری گلیسیرین رقیق نشده، سرم درست کنید. این محلول را در ظرف کوچکی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. از این سرم هر شب قبل از خواب استفاده کنید و بعد از دو هفته متوجه ضخیم شدن صورت خود خواهید شد.

گلیسیرین یکی از بهترین مواد طبیعی موجود برای سفت کردن منافذ و کاهش چین و چروک و خطوط ریز است. گلاب همچنین یک پاک کننده قوی است که آکنه و جوش های صورت را کاهش می دهد. استفاده از ترکیب این دو ماده یکی از روش های روغن گیری صورت است که علاوه بر افزایش چربی پوست باعث سفت شدن پوست شل نیز می شود.

دوغ و رب شکر

2 قاشق کره، 2 قاشق شکر، یک قاشق عسل، کمی زردچوبه و یک قاشق جو دوسر آب پز و له شده را در ظرفی با هم مخلوط کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. خمیر را روی صورت تمیز خود با حرکات دایره ای بمالید.

15 دقیقه ادامه دهید سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. اگر می خواهید از این ماسک به عنوان یکی از راه های لاغر کردن صورت و گرفتن نتایج واضح استفاده کنید. این ماسک را دو بار در روز به مدت حداقل یک هفته استفاده کنید.

جالب است بدانید مالیدن مواد قندی روی پوست باعث لایه برداری پوست، حذف سلول های مرده و پاکسازی منافذ پوست می شود. عسل و جو دوسر نیز به جوانسازی پوست کمک می کنند، در حالی که زردچوبه آسیب ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. این ماسک با افزایش رطوبت و اکسیژن پوست صورت شما را تقویت می کند.

ماسک سیب و شیر

نصف سیب و چند تکه بادام هندی را پوست بگیرید. قطعات پوست کنده را در آسیاب بریزید. 2 قاشق غذاخوری عسل و 5 تا 6 قاشق چایخوری شیر سرد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

این خمیر را روی تمام سطح صورت بمالید و پوست را با حرکات دایره ای به مدت 10-15 دقیقه ماساژ دهید سپس ماسک را با آب سرد بشویید. از این ماسک حداقل دو بار در روز به مدت یک هفته استفاده کنید تا صورتتان چاق شود.

سیب که سرشار از ویتامین B12 و اسیدهای آمینه است برای تقویت سلول های پوست و نازک شدن صورت بسیار مفید است. انبه همچنین رنگدانه ها و چین و چروک ها را از بین می برد و ویتامین های موجود در شیر چربی و آلودگی ها را از بین می برد و پوست را مرطوب می کند. این ماسک به طور موثری از آسیب کلاژن جلوگیری می کند و چهره ای نرم و بدون چین و چروک به شما می دهد.