سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی


در این مقاله از سایت خبری پارت نیوز به ارائه اطلاعاتی در مورد حمایت پول و طلا و رابطه چاپ پول با کلمه می پردازیم و همچنین به سوالات مهم پاسخ خواهیم داد.

چرا پشتوانه پول طلاست؟

طبق استاندارد  قیمت طلا، هر کسی که پول کاغذی در اختیار داشته باشد می تواند آن را با مقدار ثابتی طلا از ذخایر طلای کشور مبادله کند. یعنی این اسکناس های کاغذی را می توان به دلخواه با فلز واقعی (طلا) جایگزین کرد. می توانید پول کاغذی را به بانک بیاورید و در ازای آن طلای واقعی بگیرید.

این مفهوم هزاران سال پیش در آسیای صغیر آغاز شد، زمانی که فلزات گرانبها مختلف از جمله طلا و نقره به عنوان روش های پرداخت پذیرفته شدند. کشاورزان قطعات کمیاب طلا و سایر فلزات را به عنوان روش اصلی پرداخت خود معامله می کردند. اگر تا به حال از موزه بازدید کرده باشید، احتمالاً نمونه هایی از این ابزارهای قطعات اولیه را دیده اید.

بعدها سکه های فلزی واقعی ساخته شد و دولت ها شروع به استفاده از آنها برای تجارت کردند. از آنجایی که طلا در بین تمام فلزات بادوام ترین بود، بیشترین قدرت ماندگاری را داشت.

اگرچه کشورهای مختلف پشتوانه پولی خود را در طول قرن‌ها تغییر داده‌اند، استاندارد طلای بریتانیا یکی از معروف‌ترین نمونه‌های ارز سخت با پشتوانه دارایی بود. طلا در قرن شانزدهم به اکتشافات دامن زد و به استانداردسازی تجارت جهانی در قرن نوزدهم کمک کرد.

با گذشت زمان، دولت ها برای تسهیل زندگی، پول کاغذی را معرفی کردند. حمل سکه های فلزی خسته کننده شد و راه حل آسان این بود که تکه های کوچک کاغذ بدهید. در عمل خود کاغذ بی ارزش است. به عنوان مثال، یک کوپن مک دونالد 1 دلاری تنها در صورتی ارزش 1 دلاری دارد که مک دونالد آن را بپذیرد. بنابراین، دولت‌ها پول کاغذی خود را با طلا پشتوانه می‌کردند و اجازه می‌دادند که کاغذ صرفاً برای راحتی مردم وجود داشته باشد، اما کاملاً توسط دارایی سختی مانند طلا پشتیبانی شود.

چه زمانی پول ایجاد شد؟

بیشتر پول در اقتصاد ما توسط بانک ها ایجاد می شود و به صورت سپرده های بانکی یا اعدادی است که در حساب شما ظاهر می شود. در واقع بانک ها هر بار که وام می دهند پول جدیدی خلق می کنند. 97 درصد پول در اقتصاد فعلی در سپرده های بانکی و تنها 3 درصد آن نقد فیزیکی است.

سکه های طلا و نقره در حدود 650-600 قبل از میلاد. برای پرداخت در ارتش از سکه های مهر شده استفاده می شد

چرا طلا اساس پول است؟

چرا پول ایجاد شد؟

گاهی اوقات مردم نمی توانستند در مورد ارزش کالا به توافق برسند. در شرایط دیگر، مردم به سادگی نمی توانند با محصولی که شما در دسترس داشتید معامله کنند. این شرایط منجر به توسعه نقدینگی شد.

چرا چاپ پول باعث تورم می شود؟

به طور کلی، پول برای حفظ ارزش خود توسط یک دارایی فیزیکی، یعنی طلا پشتیبانی می شود. دولتی که این ارز را صادر می کند، ارزش آن را به مقدار طلایی که در اختیار دارد گره می زند، از این رو تمایل به نگهداری ذخایر طلا دارد. از آنجایی که طلا از همه فلزات بادوام ترین است و بیشترین مقاومت را دارد، از آن استفاده می شود.

آیا پولی هست؟

پول وسیله مبادله است. این به مردم اجازه می دهد تا آنچه را که برای زندگی نیاز دارند به دست آورند. قبل از ایجاد پول، مبادله کالایی راهی برای مردم برای مبادله کالا با کالاهای دیگر بود. مانند طلا و سایر فلزات گرانبها، پول نیز ارزشمند است زیرا برای بسیاری از مردم به معنای چیزی ارزشمند است.

چرا نمی توانیم پول بیشتری چاپ کنیم؟

فدرال رزرو تلاش می کند تا بر عرضه پول در اقتصاد تأثیر بگذارد تا نرخ رشد غیر تورمی را افزایش دهد. تا زمانی که فعالیت اقتصادی متناسب با مقدار پول ایجاد شده افزایش پیدا نکند، چاپ پول برای پوشش بدهی ملی تورم را بدتر می کند.

چه کسی تصمیم می گیرد چقدر پول چاپ شود؟

این تصمیم بانک مرکزی است. چاپ اسکناس توسط دفتر پیش نویس و چاپ وزارت خزانه داری انجام می شود، اما فدرال رزرو دقیقاً تعیین می کند که هر سال کدام اسکناس جدید چاپ شود.

چرا طلا پشتوانه پول است؟

کدام کشورها پول خود را چاپ می کنند؟

تنها کشورهای جهان که اعتقاد بر این است که به طور انحصاری پول خود را چاپ می کنند، ایالات متحده، هند، چین، بریتانیا، آلمان، کانادا، استرالیا و سوئد هستند.

کدام کشور پول خرج نمی کند؟

سوئدی ها به سختی از پول نقد استفاده می کنند و زنگ خطر را برای بانک مرکزی این کشور به صدا در می آورد. سکه و کرون سوئد معمولا در بانک ها باقی می مانند. از بین تمام کشورهایی که در آینده به طور کامل پول نقد خواهند رفت، سوئد می تواند اولین باشد.