سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

در ییلاق اولسبلنگاه تجربههای بومگردی و طبیعتگردی را همزمان با کیفیتی بالا دارید. در ادامه تعدادی از زیباترین آبشارهای استان گلستان به شما معرفی میگردد. این آبشار از نوع آبشارهای فصلی است که از ذوب شدن برف کوههای اطراف به جریان میافتد. شیبهای تند رشته کوههای البرز در ناحیه شرقی و وجود چشمه های فراوان در دامنه کوه قلعه ساران، این منطقه را به بهترین مکان برای میزبانی مجموعه ای از آبشارهای زیبا تبدیل کرده اند.این آبشارها در امتداد یکدیگر می باشند و به صورت پلکانی در مسیر رودخانه ی خروشان شیرآباد قرار گرفته اند. پوشش گیاهی این دره بهقدری متنوع است که حس دویدن در میانشان آدم را وسوسه میکند.در فصل پائیز، جنگلهای ابتدای جاده مناظر زیبا و رویایی دارند و در بهار، ارتفاعات پوشیده از گلهای فصلی زیبا است و مناظر برفی قلههای اطراف جلوه نمایی میکند، اما مناسبترین فصل برای شب ماندن ? تابستان است. هر مناردارای پلکانی برای رفت و آمد افراد مسئول نگهداری از آتش بوده است ، این پلکان ها به وسیله یک درب به بیرون راه دارند. در نزدیکی سیاهکل، خوب است مسیرتان را به سمت ماسال گیلان هم کج کنید و اگر توانستید یک شبی را هم در آنجا بگذرانید تا حسابی حالتان خوش شود! روستای سقالکسار از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان است که در دهستان لاکان در 16 کیلومتری جنوب شهر رشت (حدود نیمساعت از مرکز شهر) و در جاده جیرده قرار دارد. کلاردشت منطقه ای است سرسبز بر بلندای کوه ها از استان مازندران در خطه شمال ایران، از توابع شهرستان چالوس که مرکز آن حسن کیف می باشد. این جنگلها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کردهاند. با حدود دو ساعت رانندگی خودتان را به این شهر شمالی برسانید و شب در یکی از هتلهای آنجا اقامت کنید.

شواطئ بحر قزوین شمال ایران 2015 از ابتدا جاده خاکی مازیچال? 17 کیلومتر به سمت ارتفاعات حرکت میکنید تا به دشتی برسید که به بالاتر از آن راهی نیست? حالا شما در ارتفاعات مازیچال هستید. اولین قدم پیش از حرکت پیدا کردن اقامتگاه است، اجاره اقامتگاه خونه باغ کوچه مارپیچ سیاهکل با دیوارهای خوشرنگولعاب، معماری اصیل روستایی و دستنخورده، اتاقهای کاهگلی و تمیز و خامه سر سفره صبحانه و بوی بادمجان کبابی بیرون پنجرهاش، همه آن چیزی است که تجربه این سفر را خاصتر میکند. زمانی که به قلعه کنگلو رسیدید، لطفاً مثل عکس بالا روی دیوارهای این قلعه چندهزارساله و میراث مشترکمان یادگاری ننویسید. از این جهـت، فصل تابستان یا به عبارتی، از اواسط بهار تا اواسط تابستان بهترین زمانی است که می توانید به روستای کندلوس سفر کنید و سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. این سد در پارک ملی حافظت شده لار واقع در 70 کیلومتری شمال شرق تهران و 100 کیلومتری آمل می باشد و تامین کننده آب مصرفی تهران و آب مورد نیاز آبیاری های کشاورزی منطقه است. همانطور که گفته شد، در فصل زمستان اهالی روستا این منطقه را ترک کرده و به روستاهای حوالی فیلبند که دارای آب و هوای گرم تری نسبت به فیلبند می باشد می روند.

همانطور که گفته شد یکی از بهترین چشم انداز هایی که می توان در این منطقه مشاهده کرد، پدیده اقیانوس ابر بوده که دور تا دور مازیچال کلاردشت را فرا گرفته و منظره ای زیبا به این روستا بخشیده است. نظرتان را با ما در میان بگذارید. این منطقه از توابع شهرستان تالش محسوب میشود و حدود 5 دقیقه با آن فاصله دارد. این آبشار 30 متری در دل جنگلهای سرسبز تالش واقع شده و چشماندازهایی زیبا و دیدنی دارد. این درخت تنها در ارتفاعات بالای 600 متر با درختان راش و بلوط دیده میشود. وقتیکه به عمق جنگل راش میرسید، صدای پرندگان، رودخانه و ریزش آب از آبشارهای اطراف، صدای غالب است. یکی دیگر از آبشارهای اطراف ماسوله، آبشار توریشوم است. روستاییان بیشتر به شغل دامپروری و گاوداری مشغول هستند و مغازه یا فروشگاهی در منطقه وجود ندارد؛ به همین دلیل از غذای محلی هم در این منطقه خبری نیست؛ پس غذای کامل به تعداد وعدههای لازم با خود همراه داشته باشید. آنچه باعث میشود گردشگران بسیاری هر سال عازم فیلبند شوند، اقیانوس ابر است که به دلیل ارتفاع 2300 متری این روستا از زمین به وجود آمده و سرسبزی آن را در بر میگیرد. حتماً حوصله به خرج دهید و تا انتهای جنگل پیادهروی کنید، آنجا با چشمه آب معدنی و دشت سرسبزی مواجه میشوید که از زیباییاش شگفتزده خواهید شد. طراوت و سرسبزی جنگل و عطر سرمستکنندهی خاکِ بارانزده، وسوسهای دلنشین برای سفر و راهی شدن در جادههای شمالی ایران است.

قدم زدن در مناطق سرسبز، لذت از آبوهوای خنک کوهستانی، تماشای زندگی ساده روستایی و اشراف به مناطق اطراف در در ارتفاعات کوهستان، از دیگر لذتهای سفر به روستای فیلبند است. در غارهای این منطقه لوازم فلزی و مفرغی مربوط به 2000 سال پیش پیدا شده که نشان میدهد زندگی در این منطقه قدمت طولانی دارد. سیاهکل از شهرهای استان گیلان است که در بخش مرکزی شهرستان سیاهکل قرار دارد. اگر گیلان را صرفاً با شهرهای بزرگ و توریستی آن میشناسید و فقط به چند شهر معروف این استان مثل رشت، انزلی و لاهیجان سفر کردهاید، بیایید با هم سری بزنیم به سیاهکل گیلان تا ببینید گیلان چقدر مناطق گردشگری زیاد و جذابی دارد. جاده گلستان در طولانیترین و عمیقترین دره این منطقه قرار دارد و از دل پارک میگذرد که به همین علت آمار مرگ و میر پستانداران و تصادف با حیوانات در این جاده را بالا برده است. امامزادههایی که در این منطقه وجود دارند رنگ و بوی دیگری به روستا بخشیدهاند. آبشارهایی که در این مقاله معرفی کردیم در دل جنگلهای سرسبز شمال قرار دارند و چشماندازهایی شگفتانگیز و رویایی را به تصویر میکشند. در تابستان هوا ملایم است و به شما خوش میگذرد. با توجه به ییلاقی بودن منطقه سفر به اینجا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز میشود و تا پایان تابستان ادامه دارد. برای بازدید از این قلعه تاریخی باید پلکانی زیادی را بالا بروید با توجه به شرایط جسمی هر نفر حدود 20 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید. چنانچه قصد برپایی کمپ دارید، با توجه به آب و هوای مرطوب و سرد منطقه، تجهیزات کافی به همراه داشته باشید. خب تا به اینجا وصف زیبایی فضای خارجی جنگل سیسنگان و تقابل آن با دریا را کردیم، اما واقعا داخل جنگل چه خبر است؟ به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستای ییلاقی جواهردشت در شهرستان رودسر استان گیلان قرار دارد، این روستا به علت دارا بودن طبیعت بکر، دشتهای وسیع و سرسبز، هوای پاک توجه گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی فراوانی را به خود جلب کرده است.

از همان تصاویری که شاید در فیلمهای خارجی از ایستگاه راهآهن و جادههای ریلی در ذهن دارید. همچنین روستاهای متعدد با طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی نیز در این منطقه وجود دارند که شامل خاک شور، اروشکی، گیسل، پیش علیا و پله شاه می شوند و در این میان روستای اروشکی از طبیعتی بسیار زیبا و خارق العاده برخوردار بوده و معمولا گردشگرانی که به دیلمان سفر می کنند، برای بیشتر لذت بردن از طبیعت به این روستا نیز سری می زنند و گردشی لذت بخش را در طبیعت آن تجربه می کنند. اکثر گردشگران سفر یک روزه به این روستا دارند و معمولا در این مکان اقامت ندارند. منطقه شکار ممنوع چلچلی در جنوب شرق گرگان واقع شده و پوشش گیاهی آن شامل درختان هیرکانی و اکوتون در ارتفاعات چلچلی میشود. در این منطقه، محدوده شکار ممنوع سیاه بیشه وجود دارد. در فصل بهار زمین بسیاری از نقاط این دشت بهشت با آبی که از رودخانه سرچشمه میگیرد، خیس است و پیدا کردن مکانی خشک در این فصل کمی سخت است. کوههای بلندی که دشت دریاسر را احاطه کردهاند، موقعیت مناسبی را برای علاقهمندان به کوهنوردی فراهم کردهاند. دورتادور دهستان لاویج را حصار بلندی از کوههای البرز فرا گرفته است که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز میشود که مناظر بدیع و دل انگیزی خلق میکند. زیرانداز، چادر و در صورت تمایل به اقامت در طبیعت کیسه خواب و پتوی مسافرتی برای اطراق با خود ببرید. پس اگر اهل اقامت در طبیعت و چادر زدن نیستید میتوانید بعد از گذراندان یک روز رویایی در دهکدهی مازیچال به کلاردشت یا عباسآباد بروید و شب را در هتل بمانید. اما اگر در شب به حیوانی برخوردید یا موقع زمستان، با آنها مواجه شدید، تلاش کنید فقط از حیوان فاصله بگیرید و موجب ترس و آزار او نشوید.

در این روستا با دیدن خانههای قدیمی با معماری پلکانی که از آثار ملی محسوب می شود و شباهتی با ماسوله گیلان هم دارد و سفری خاطره انگیز خواهید داشت. برای رسیدن به بهشت گمشده مازندران، دهکده مازیچال کلاردشت باید مسیر جاده چالوس را در جهت مرزن آباد در پیش گرفته و پس از رسیدن به سمت کلاردشت مسیر خود را تغییر دهید. مازندران یکی از زیباترین استان های کشور است و می توان از آن به عنوان یکی از پربارترین مناطق به جهت داشتن بیشترین جاذبه های گردشگری نام برد. راه اول مخصوص افرادی است که با تجهیزات کامل گام در این مسیر گردشگری گذاشته اند و می توانند با کمپ زدن در این منطقه اتراق کنند. در مدت اقامت یا توقف خود زندگی روستاییانی را که همیشه در حال کار و تلاش هستند را از نزدیک میبینید. هزینه هر شب اقامت در این هتل بین 350 تا 450 هزار تومان متغیر است. از نظر سوابق فرهنگی نیز منطقه سوادکوه دارای پیشینهای بسیار روشن در ایران بوده و شخصیتهای بزرگی را در علوم مختلف به جامعه علمی کشور تقدیم کردهاست. بر اساس اسناد تاریخی، این آجرها را از خاک همان منطقه میساختند. نتایج حاکی از آن بود که گونه پلنگ تمرکز بالایی بر روی استفاده از گراز به عنوان فراوانترین طعمه موجود در منطقه دارد و به همان ترتیب گونههای با تراکم کم، حضور پایینتری در رژیم غذایی این گونه داشتند. در بین راه گلههای گاو و گوسفند را در حال چرا میبینید. یک راه دیگر هم هست. غار گرو (گرآو): غار گَرُو در ارتفاع 1189 متری از سطح دریا واقع شده است و دارای یک دهانه میباشد.

روستای کندلوس یکی از زیباترین و پاکیزه ترین روستاهای ایران محسوب میشود که همچون نگینی در دل طبیعت زیبای البرز، میدرخشد. اگر عاشق گشتوگذار در جنگلهای مهآلود، تماشای آبشارهای باشکوه و چشمههای فراوان، سفر به روستاهای پُر دارودرخت و قدم زدن در بازارهای محلی شمال هستید، سیاهکل گیلان همه اینها و حتی خیلی بیشتر از اینها را یکجا در اختیارتان میگذارد. این آبشار ارتفاعی حدود 6 متر دارد و از آب شدن برف کوههای اطراف و چشمههای کوچکی که در دامنهها و دشتهای اطراف قرار دارند، سرریز میشود و به رودخانه شمرود میریزد. در نزدیکی آبشار لونک دیلمان میتوانید از روستای سیاهکل، آبشار بابا ولی، حمام تاریخی دیلمان، کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور، قلعه کوتول شاه، قلعه درفک، استخر و پارک پاشوران، خانه عضدی و چشمههای آب معدنی دیدن کنید. آب مصرفی اولسبلنگاه از چشمههای خود روستا گرفته شده و در تانکرها ذخیره میشود. دسترسی: در جاده کرج - قزوین حدود 50 کیلومتر رانندگی کنید. به قزوین که رسیدید، با گذشتن از شهرهای کوهین، منجیل و رودبار، نرسیده به رشت مسیرتان را به سمت جاده سراوان، سنگر و سیاهکل پیش بگیرید. شهر سیاهکل از شمال با لاهیجان و آستانه اشرفیه، از جنوب با رودبار و الموت، از شرق با لنگرود، رودسر و املش و از غرب با رشت همسایه است. از جنوب یا غرب کشور هم باید جاده قزوین به رشت را در پی بگیرید. اگر دوست دارید تنی در یک چشمه آبگرم حسابی به آب بزنید، ما آدرس بهترین چشمه های آبگرم ایران را برایتان یکجا جمع کردهایم. اگر عاشق دریا هستید، آدرس تمیزترین سواحل شمال را ببینید.

ویلا ساحلی، ویلا لوکس و مدرن در این مناطق زیاد به چشم میخورد و اکثر خریداران ویلا در شمال ویلای فروشی در منطقه سیسنگان را ترجیح میدهند. اعتقادی وجود دارد مبنی بر اینکه این دریاچه بازمانده? دریاچه بزرگی در قدیم است. شهرستان گنبد کاووس از لحاظ وسعت و بزرگی اولین شهر در استان گلستان است. البته عده ای از گردشگران تصور میکنند جاذبههای گرگان در مکان تاریخی دیوار گرگان، مسجد جامع شهر، کاخ موزه گلستان، موزه باستانشناسی، تپه باستانی قلعه خندان، مدرسه عمادیه، برج گرگان، کاخ عاقا محمدخان قاجار و … البته علاوه بر آبشار بسیار زیبا، پوشش های گیاهی بسیار متنوعی هم در کنار آبشار و اطراف آن وجود دارد که برخی آن ها خوراکی هستند. وسایل کامل کمپینگ، کوله یکروزه برای پیادهروی و کوهنوردی در منطقه، کیف کمری، چراغ قوه، غذا به تعداد وعدههای لازم، بادگیر و لباس گرم، کیسه خواب، زیرانداز، کیف کمکهای اولیه، کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابگیر، قمقمه آب و چادر ضدآب هستند. به دلیل وضعیت روستایی منطقه چراغ قوه همراه خود اجاره ون برای شمال با راننده داشته باشید. تنوع پوشش گیاهی اما در این منطقه بیشتر از این حرف هاست. پس از تنکابن، 15 کیلومتر در مسیر رامسر پیش بروید. این زمرد سبزرنگ از چهار طرف به ترتیب از شمال تا غرب بین دریای مازندران و شهر تنکابن، قله تخت سلیمان تا حدود گردنه کندوان، چالوس و نوشهر و کجور، قزوین و الموت قرار دارد. نعره ای بلند که از طرف مرال نر برای جذب جفت ماده خود در جنگل طنین انداز می شود. درختان در دو طرف مسیر انبوه و درهم تنیدهاند.