سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

نظر


بیت کوین چیست؟

حتما نام بیت کوین را بارها شنیده اید. بیت کوین (?) یک ارز دیجیتال است که در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد و در سال 2009 به عنوان نرم افزار متن باز منتشر شد.

بیت کوین در واقع یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز بدون دخالت بانک مرکزی یا شخص ثالث است که امکان ارسال پول از کاربر به کاربر در شبکه بیت کوین بدون نیاز به واسطه را دارد. تراکنش ها به صورت رمزنگاری توسط گره های موجود در شبکه تایید شده و در یک دفتر کل عمومی به نام بلاک چین ثبت می شوند.

بیت کوین توسط بانک مرکزی یا سیستم دولتی مانند ارزهای فیات صادر نمی شود. در عوض، آنها توسط یک کامپیوتر از طریق فرآیند پردازش الگوریتم‌های پیچیده ریاضی استخراج می‌شوند تا بلاک‌های معاملاتی به بلاک چین اضافه شوند، یا با ارز رایج خریداری می‌شوند و معمولاً از طریق یک تلفن هوشمند یا رایانه در دسترس به کیف پول بیت‌کوین سپرده می‌شوند. .

احتمالاً برای شما هم این سوال پیش آمده است که مزایا و معایب بیت کوین چیست. مطمئناً مزایایی وجود دارد که بیت کوین را به ارز دیجیتالی بر خلاف ارزهای دیگر تبدیل می کند.

اما حقیقت این است که هیچ چیز کامل نیست، بنابراین بیت کوین هنوز هم جنبه های منفی خود را دارد. در این مقاله در مورد مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

1- مزایای بیت کوین

مزایای بیت کوین

1-1- آزادی در پرداخت

با بیت کوین امکان ارسال و دریافت پول در هر نقطه از جهان در هر زمانی از شبانه روز وجود دارد. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی در مورد پرداخت های برون مرزی و زمان بندی مجدد به دلیل بسته شدن بانک ها یا سایر موانعی که ممکن است در حین انتقال وجه مشکل ایجاد کند، نخواهید داشت.

با داشتن بیت ارز شما در واقع کنترل پول خود را دارید و همچنین این یک ویژگی خوب است که هیچ شماره مرکزی در شبکه بیت کوین وجود ندارد.

1-2- کنترل و امنیت

کاربران مجاز به کنترل تراکنش ها و تمامی تراکنش ها هستند که به امنیت شبکه بیت کوین کمک زیادی می کند. کاربران بدون هماهنگی با شما در هنگام خرید و فروش و انجام تراکنش در ازای ارائه یا دریافت خدمات دیگر امکان افزودن کارمزد اضافی به مبلغ اصلی را ندارند، بنابراین قبل از هرگونه افزایش یا کاهش کارمزد به شما اطلاع داده خواهد شد. بسیار دلگرم کننده

با این سیستم برای تکمیل و تکمیل موفقیت آمیز پرداخت های کاربران نیازی به اتصال اطلاعات شخصی به شبکه نیست. بیت کوین می تواند محافظت از کاربران را در برابر سرقت هویت تضمین کند زیرا کسانی که می خواهند از آن سوء استفاده کنند نمی توانند به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

چگونه امنیت پول را تضمین کنیم؟

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برای اطمینان از امنیت پول خود، باید از بیت کوین خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آنها را به درستی رمزگذاری کنید.

1-3- اطلاعات را پاک کنید

اطلاعات شفاف در مورد بیت کوین

با استفاده از فناوری بلاک چین، تمام تراکنش‌های نهایی برای همه در دسترس است، اگرچه اطلاعات شخصی پنهان است. آدرس عمومی شما آدرسی است که همه کاربران می توانند آن را ببینند، اما مطمئن شوید که اطلاعات شخصی شما با آن مرتبط نیست.

هر کسی می تواند در هر زمانی تراکنش های موجود در بلاک چین بیت کوین را تأیید کند. به دلیل امنیت ارائه شده توسط رمزگذاری بیت کوین، هیچ شخص، سازمان یا سازمان دولتی نمی تواند پروتکل بیت کوین را بشکند.

1-4- هزینه های مالی

در حال حاضر هیچ پرداختی در شبکه بیت کوین وجود ندارد یا بسیار کم است. برخی از وظایف ممکن است به کاربران نیاز داشته باشد که برای پردازش سریع تر تراکنش یا استخراج بیت کوین هزینه ای بپردازند. هرچه هزینه بالاتر باشد، اولویت آن کاربر در شبکه بیشتر می شود و استخراج بیت کوین سریعتر انجام می شود.

صرافی‌های ارز دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا تراکنش‌ها را با تبدیل بیت‌کوین به ارز فیات (ارزشی که مانند دلار آمریکا توسط دولت صادرکننده پشتیبانی می‌شود، اما ارز قانونی) پردازش کنند. این خدمات به طور کلی ارزان تر از کارت های اعتباری و پی پال هستند.

5-1- ریسک کمتر برای معامله گران

از آنجایی که پرداخت ها و تراکنش های انجام شده در شبکه بیت کوین به هیچ وجه قابل برگشت نیست و همچنین اطلاعات شخصی افراد ثبت نمی شود، تجار از امنیت و حفاظت بالایی در برابر ضررهای احتمالی ناشی از کلاهبرداری برخوردار هستند.

1-6- برداشت از هزینه های بانکی

از آنجایی که به اصطلاح کارمزدهای ارائه‌دهنده و گیرنده، و همچنین گاهی اوقات کارمزدهای سنتی، استاندارد در مبادلات ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند، کاربران بیت‌کوین مشمول کارمزدهای بانکی سنتی مرتبط با ارزهای فیات نمی‌شوند که بالاتر از ارزهای دیجیتال است. هزینه نگهداری حساب یا حداقل مانده موجودی، بدون هزینه اضافه برداشت و بدون هزینه سپرده قابل استرداد.

3- چه چیزی بیت کوین را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می کند؟

آنچه که رقابت بیت کوین را با سایر ارزها دشوار می کند، بهبود کارایی و امنیت شبکه است. هر دوی این مزایا تقریبا غیرممکن و بسیار ارزشمند هستند. این گزینه حضور در بازار تبلیغات، خرید کالاها به صورت کاملا ناشناس یا افزودن نام سرور غیرمتمرکز را متمایز می کند.

بیت کوین بیش از هر آلتکوین دیگری در 8 سال گذشته بدون شکست منجر به تجارت ارزش شبکه شده است. تقریباً با هر معیاری، بیت کوین ثابت کرده است که بسیار امن تر از همتای کوچکتر خود است.

همچنین امروزه بیت کوین با صرافی‌ها، معامله‌گران و کاربران بیشتر، نرم‌افزار و سخت‌افزار بهتر برای پشتیبانی از آن در دسترس‌تر از همیشه است.

بیت کوین دارای اجزای بیشتری است و حجم آن بسیار بیشتر از هر آلتکوین است. بیت کوین دارای بزرگترین اکوسیستم توسعه دهنده با نرم افزار بهتر و اجرای بهینه تر از هر آلتکوین دیگری است.

بیت‌کوین کارآفرینان زیادی دارد که سعی می‌کنند با درایت، فداکاری و خلاقیت، کسب‌وکارهایی را در اطراف خود ایجاد و رشد دهند.

2-6- فراموشی رمز مساوی است با از دست دادن کل سرمایه

اگر یک کیف پول بیت کوین را گم کنید، تمام بیت کوین های آن کیف پول را از دست می دهید. شما نمی توانید آن را پس بگیرید، و هر چه داشتید برای همیشه از بین رفته است. حتما از کیف پول خود با کد پشتیبان تهیه کنید تا از چنین حوادثی جلوگیری کنید. با این کد پشتیبان می توانید موجودی کیف پول بیت کوین از دست رفته خود را در چنین مواردی بازیابی کنید.

در مورد پول فیزیکی، اگر کارت اعتباری خود را گم کردید یا به سرقت رفت، می توانید با مراجعه به بانک، کارت جدیدی درخواست کنید و دوباره آن را دریافت کنید، اما در مورد بیت کوین به دلیل غیرمتمرکز بودن و در دسترس نبودن آن. . . موسسات، سازمان ها یا افراد بر آن کنترل دارند، برای کیف پول گم شده کاری نمی توان کرد.

2-7- پولشویی یا بازار سیاه

در ابتدا، بیت کوین برای پولشویی و بازار سیاه استفاده نمی شد. زیرا آنها نمی خواستند اطلاعات شخصی خود را فاش کنند و از تودیع وثیقه خودداری کردند. اما در عین حال پولشویی در شبکه بیت کوین به راحتی انجام می شود زیرا افراد از یک منبع پول جمع آوری کرده و به منبع دیگری منتقل می کنند.

مشکلات مختلف ممکن است باعث شود بیت کوین به شکلی فاجعه بار سقوط کند: قیمت ارز دیجیتال بیت ارز

اولین مورد می تواند یک نقص فنی باشد. به گونه ای که به افراد اشتباه اجازه می دهد سکه ها را بدزدند.

مورد دوم می تواند زیان اقتصادی باشد. به عنوان مثال، یک تغییر کد که به دلایلی بلافاصله به برخی افراد 10 میلیون سکه داد.

مورد سوم می تواند یک خطای اجماع باشد. به عنوان مثال، بیت کوین تقریباً به دو سکه تقسیم می شود.