سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی


فر یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزی است که استفاده از آن بسیار آسان است. با استفاده از این دستگاه می توانید انواع غذاهای لذیذ مانند لازانیا، کیک، مرغ سوخاری، گراتن و ... را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. امروزه فر بر خلاف گذشته جایگاه ویژه ای در آشپزخانه منازل ایرانی پیدا کرده است و در کنار پیشرفت تکنولوژی شاهد مدل های جدید و متنوع فر نیز هستیم. اجاق های برقی توکار یکی از انواع اجاق های گازی هستند که ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارند و از دوام بالا و طول عمر بالایی برخوردار هستند. اگر می خواهید در مورد نحوه استفاده از فر آشپزخانه بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

نصب اجاق برقی توکار

با توجه به اینکه عملکرد فر در هنگام کار بسیار گرم است و اتاق اطراف خود را گرم می کند، بهتر است اتاقی از آشپزخانه انتخاب کنید که تهویه کافی داشته باشد. همچنین با استفاده از پوشش عایق دور فر از ایجاد گرما در سایر تجهیزات آشپزخانه جلوگیری کنید.

در حین نصب، توصیه می کنیم که سیستم برق و اتصالات فر را به طور کامل بررسی کنید و از یک برقکار کمک بگیرید تا ولتاژ فر را تنظیم کنید. برای عملکرد بهینه اجاق برقی توکار، فر را همیشه روی یک سطح صاف و غیر قابل اشتعال قرار دهید و تمام قطعات و اتصالات فر را طبق دستورالعمل مونتاژ کنید.

طرز تهیه فر

اجاق گاز را روشن کنید

اگرچه روش های تعویض فر در آشپزخانه توکار ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشد، اما اساس برای همه آنها یکسان است. قبل از روشن کردن جرقه، مطمئن شوید که تمام قطعات به درستی وصل شده اند. سپس دکمه ولوم گاز را روشن کرده و با فندک گاز را روشن کنید. بعد از باز کردن نان بهتر است آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید زیرا ممکن است فر نتواند آن را تحمل کند.

گاهی اوقات کپسول آتش نشانی فر از کار می افتد، در چنین شرایطی می توانید از چوب آتش نشانی استفاده کنید و با افزایش دمای فر اجازه دهید حدود 15 دقیقه گرم شود و سپس غذا را در فر قرار دهید.

اجاق گاز برقی را روشن کنید.

اجاق گاز برقی آشپزخانه یکی از جدیدترین و مجهزترین اجاق گازهای موجود در بازار می باشد و کار با آن سخت نیست. برای این منظور کافیست دکمه روشن شدن فر را فشار دهید.

دستورالعمل استفاده از فر برقی توکار برای اولین بار

اگر می خواهید برای اولین بار از اجاق گاز آشپزخانه استفاده کنید، باید نکات زیر را رعایت کنید.

فر را از بسته بندی خارج کرده و تمیز کنید

قبل از استفاده، عناصر فر را با آب گرم بشویید (البته از شوینده های شیمیایی قوی استفاده نکنید).

قبل از باز کردن فر، فریزر را باز کنید.

اجاق گاز را روشن کنید و گرم کنید. فر را از قبل با دمای 250 درجه سانتی گراد به مدت چند دقیقه گرم کنید تا حفره از شر هر گونه میکروب پاک شود.

برای استفاده از آن شرایط لازم مانند زمان و دما را فراهم کنید. تعمیر لوازم خانگی بوش

دکمه های تنظیمات فر با آیکون هایی روی فر قابل مشاهده است که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. اگر با مکانیک آن آشنا نیستید، برای تنظیم تنظیمات حتماً دفترچه راهنمای فر داخلی خود را بخوانید.

زمان مورد نظر را روی صفحه پاور فر تنظیم کنید و دکمه پاور را فشار دهید. به لطف صفحه نمایش لمسی، هر بار که سنسور لمس می شود، بوق می دهد.

سعی کنید همیشه صفحه نمایش را تمیز نگه دارید، زیرا آسیب رساندن به آن صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت و عملکرد دستگاه را مختل می کند.

بعد از هر بار استفاده، لوازم فر را با آب گرم بشویید.

دستورالعمل استفاده از فر برقی توکار در هر بار

همیشه از فر برقی توکار استفاده کنید، ترجیحا از سینی مخصوص برای پخت در فر استفاده کنید. البته امکان استفاده از قالب های کیک نیز وجود دارد.

از ظروف با رنگ تیره در فرهای داخلی استفاده کنید، زیرا این ظروف گرمای بیشتری را جذب کرده و زمان پخت و مصرف انرژی را کاهش می دهند.

هر بار که از آن استفاده می کنید، 5 دقیقه بعد از خاموش کردن فر برقی صبر کنید و سپس غذای پخته شده را بردارید.

هنگام استفاده از بهترین اجاق برقی، مطمئن شوید که قابلمه های مقاوم در برابر حرارت را انتخاب کنید، زیرا به شما امکان می دهد کیفیت غذا و ایمنی پخت و پز را حفظ کنید.

ویژگی ها و مزایای فرهای توکار برقی مختلف

فر با کیفیت ایرانی یا فر توکار خارجی دارای چندین ویژگی است که در ادامه به مهم ترین و کاربردی ترین آنها اشاره می شود.

در فر روشن شود

این لامپ یک مزیت بزرگ دارد که با رعایت مراحل پخت به ما کمک می کند از سوختن غذا جلوگیری کنیم.

کباب شده

اینکه بتوانید مرغ را در فر آشپزخانه بریان کنید، گزینه بسیار خوبی است. با سیخ مرغ در فر به راحتی می توانید تکه های مرغ طعم دار شده را تفت داده و بخورید.

عناصر فر بالا و پایین

معمولاً از قسمت بالای فر برای پختن غذاهایی مانند استیک، پیتزا و غیره استفاده می شود. اما عنصر زیرین برای طبخ غذا بدون سوختن مانند پختن گوشت یا سوپ استفاده می شود. باز هم این آیتم باید برای توزیع غذا باز شود. در فر برقی می توانید از دکمه حرارت برای گرم کردن غذا استفاده کنید.

فر توکار برقی آشپزخانه

کباب کردن یکی دیگر از عملکردهای محبوب فرها است. گریل مجهز به بخاری فر است و می توان از آن برای کباب بیشتر غذا استفاده کرد.

داخل فر را تمیز کنید

در پایان هر بار استفاده، داخل فر و شیشه آن را با استفاده از مواد شوینده مخصوص تمیز کنید.

ویژگی های پروب گوشت (سنسور پخت گوشت)

پروب گوشت نشان می دهد که گوشت چقدر خوب پخته شده است.

در فرهای برقی سنسوری وجود دارد که از یک طرف به برد الکترونیکی و از طرف دیگر از طریق سیمی با روکش مقاوم در برابر حرارت به غذا متصل می شود. و دمای دقیق داخل غذا را از طریق نمایشگر به آشپز نشان دهید.

سنسور مانند یک چوب به داخل گوشت نفوذ می کند و میزان پختگی گوشت را به شما می گوید.

اخرین حرف

امروزه گستره خدمات فر توکار بوش برقی و گازی آشپزخانه بسیار زیاد است و توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی ساخته می شوند. برند تورینوپلاس یکی از بهترین فرهای ایرانی موجود در بازار است. این برند یکی از بزرگترین برندهای لوازم آشپزخانه توکار، محصولاتی با نشان ملی ایران و ISO 9001 ایتالیا می باشد. اجاق های تولیدی این برند دارای 60 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. همچنین این مجموعه دارای 380 کارمند در سراسر کشور است که می توانید برای خرید اجاق گاز آشپزخانه و یا خرید اینترنتی به هر یک از آنها مراجعه کنید. برای مشاهده انواع شومینه توکار برقی و گازی توصیه می کنیم به سایت تورینوپلاس مراجعه کنید.