سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی


قیمه نثار قزوین یکی از غذاهای سنتی این استان است که بسیار خوش طعم و ساده است و برای مهمانی ها انتخابی عالی است و می توانید به راحتی از این غذای سنتی در مجالس یا نذری های خود استفاده کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه از گوشت و انواع برش ها برای تزیین استفاده می شود. اگر به غذاهای سنتی ایرانی علاقه دارید، حتما نام قیمه نثار را زیاد شنیده اید و این برنج به راحتی تهیه می شود. امروز آشمازی طرز تهیه گی نثار قزوین را به شما آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.

مواد ضروری برای تهیه قیمه نثار قزوین

کوی 400 گرم

1 عدد پیاز بزرگ

1 عدد چوب دارچین

1 قاشق چایخوری غذا

گلاب 2 فنجان غذا

زعفران لازم است

بربرجبیتا 3 گرم

برگ پسته و بادام به میزان دلخواه

خلال پوست پرتقال 50 گرم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه لازم است.

طرز تهیه قیمه خوشمزه و جشن

مرحله اول: گوشت را سرخ کنید

بعد از آن پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کرده یا چرخ کرده و در ظرف مورد نظر می گذاریم و بدون روغن کمی تفت می دهیم و بعد از بیرون آمدن آب پیاز روغن و زردچوبه را اضافه می کنیم و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم.

مرحله دوم آماده کردن گوشت است

سپس گوشت را خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند، سپس یک چوب دارچین اضافه کنید و آب جوش را روی مواد بریزید و گوشت را به مدت 2 ساعت با حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.

مرحله سوم: خمیر را اضافه کنید

خلال پسته و بادام را در گلاب خیس کنید. برش های پرتقال را نیز خیس کنید. چوب دارچین را از آب گوشت پخته شده خارج کنید. در تابه ای کمی روغن بریزید و رب را تفت دهید تا رنگ آن خوب شود و بوی خامی رب از بین برود سپس زعفران غلیظ را اضافه کرده و به مواد گوشتی اضافه کنید.

مرحله 4: سبزیجات را بپزید

سپس حرارت را کم کرده و منتظر می مانید تا قیمه آب شود و زیبا شود. در این فاصله پوست پرتقال را بپزید و بشویید تا تلخی آن از بین برود، در تابه ای کمی کره بریزید و خلال پسته و بادام را تفت دهید تا بقیه خلال شوند. برش های پرتقال را پوست بگیرید و کنار بگذارید. زرشک را با کمی شکر بمالید. برنج را بپزید و مقداری از خورش آماده شده را وسط برنج بریزید و برنج را با خلال، زرشک و خلال پرتقال تزئین کنید. نوش جان

از نکات اصلی قزوین درست کردن قیمه نثار خوشمزه و ساده است

در صورت تمایل می توانید هل را نیز اضافه کنید.

از دارچین استفاده نکنید زیرا رنگ غذا را تیره می کند.

از گوشت تازه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-قیمه-نثار-مجلسی/