سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی


داشتن مهارت های ارتباطی قوی بدون شک شانس موفقیت شما را در دنیای امروز افزایش می دهد. بنابراین، به عنوان یک امر مهم، باید دقیقاً دانست که مفهوم و معنای «توانایی گفتار» چیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا معنای واقعی گفتار و ارتباط آن با زبان بدن را بدانید.

بیان هنری چیست؟

تسلط در واقع توانایی صحبت کردن (بدون توجه به موقعیت و زمان) است. وقتی صحبت از هنر می شود، شما از چه کسانی جدا هستید؟ چه کار می کنید با چه کسی صحبت می کنید، مهارت های ارتباطی شما مهم است.

از زبان خود استفاده کنید، باید تکنیک خود را بهبود بخشید. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، خود را به خوبی به مخاطبان خود ابراز کنید و دیگران را از معاشرت و گفتگو با خود خوشحال کنید، باید "هنر بیان" داشته باشید.

از طرفی ما انسان ها مدام در ارتباط هستیم. ارتباط از طریق کلمات و گفتگو شکل می گیرد و تداوم می یابد. تمام ارتباطات تجاری و شخصی ما بر اساس کلمات و عبارات است. بنابراین به راحتی می توان فهمید که هنرهای بیانی نقش مهمی در زندگی ما دارند و می توانند به عنوان یک هنر یا یک مهارت ارائه شوند. همه ما به مهارت نیاز داریم. به طور خلاصه، فن بیان یعنی دانستن زمان و نحوه صحبت کردن.

رابطه بین بیان و زبان بدن

زبان بدن یک مهارت غیرکلامی است، در حالی که بیان با گفتار کلامی مرتبط است. اما این دو مورد چگونه به هم مرتبط هستند؟ می‌توان این رابطه را با گفتن اینکه هنر بیان هدف است توضیح داد و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ایجاد مهارت‌های زبان بدن است. زبان بدن در واقع تنها یک راه برای رسیدن به یک سخنرانی خوب است. زبان بدن در بیان مانند نقطه و کاما در کلمات نوشته شده است. که متن را زیباتر و زیباتر می کند و همچنین درک آن را برای خواننده آسان می کند.

اصول طلایی آموزش بیان و زبان بدن

اصل اول: اولین لحظات ارتباط را بسیار مهم کنید

این یک افسانه یا اغراق نیست. این یک واقعیت ثابت شده از زهرا شیراحمدی  است. چند ثانیه اول نقش تعیین کننده ای در ارتباط با مخاطب دارد. در ثانیه های اول یا طرف مقابل را جذب می کنید یا او را از خود دور می کنید. یک فرد بسیار مطمئن باید ظاهر شود. اگر استقبال مخاطبان شما جذاب و موثر باشد، راحت تر به سخنرانی خود مسلط خواهید شد و سخنرانی خود را راحت تر مدیریت خواهید کرد. وضعیت بدنی شما، نحوه راه رفتن و نشستن و حتی نحوه عضویت در یک گروه، یکی از اصول اصلی آموزش بیان و زبان بدن است.

اصل دوم: استفاده صحیح از چشم

تماس چشمی یکی از اصول آموزش حرفه ای بیان و زبان بدن است. شما می توانید با چشمان خود به راحتی و واضح حرف خود را به طرف مقابل منتقل کنید. می‌توانید به او بگویید که می‌خواهید روی کدام قسمت از سخنرانی‌تان بیشتر تأکید کنید و در بین مخاطبانتان به راحتی می‌توانید با حضور خود به فردی که بیشتر می‌خواهید خطاب کنید.

نکته دوم: با دستان خود لذت ببرید

دست ها همچنین شخصیت شما را بیشتر بیان می کنند. با دستان خود می توانید اهمیت کلمات خود را به مخاطبان خود نشان دهید. دستان شما به طور موثر تاکید را به مخاطب منتقل می کند. یکی از مزیت های اصلی استفاده از دست ها در یادگیری اصول ارتباط و زبان بدن، قدرتی است که دست ها از خود ساطع می کنند. دستان شما به راحتی می توانند انرژی منفی انباشته شده در بدن و ذهن شما را آزاد کنند و استرس را از شما دور کنند. این نصیحت طلایی است دست ها مانند یک موتور عمل می کنند و مغز شما را برای یافتن کلمات مناسب بهبود می بخشند.

اصل سوم: نبایدها را فراموش نکنید

هنگام آموزش بیان و زبان بدن، موارد خاصی وجود دارد که باید از انجام آنها در ارتباطات خود اجتناب کنید. نباید با دست، حلقه یا دکمه لباس بازی کنید، نباید پاهای خود را روی هم قرار دهید یا به یک پا تکیه دهید. هنگام نشستن نباید به یک طرف خم شوید. در واقع با انجام این کارها ناخودآگاه حواس خود را پرت می کنید و همچنین به مخاطب می گویید که به اندازه کافی به جلسه مورد نظر اهمیت نمی دهید.

اصل چهارم: چگونه نفس بکشیم

اگرچه تکنیک‌های زبان بدن به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند، اما نحوه تنفس شما در حین صحبت کردن بسیار مهم است و می‌تواند تاثیر زیادی بر نحوه برقراری ارتباط  و آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی داشته باشد. اگر بتوانید تنفس خود را تنظیم کنید، کلمات شما به راحتی و بدون ضربان روان می شوند و می توانید زیر و بم و لحن صدای خود را بهتر تنظیم کنید.

اصل پنجم: سر خود را حرکت دهید

حرکات سر نقش مهمی در آموزش بیان و زبان بدن دارند. زیرا با حرکات سر و گردن بهتر می توانیم منظور خود را به مخاطب منتقل کنیم. تاکید یا مخالفت ما را بهتر منتقل می کند و به طور کلی تاثیر بیشتری روی مخاطب دارد.

الهه رفتار - فراموش نکنید که وقتی سخنرانی می کنیم یا با دیگران صحبت های مهمی می کنیم، این که محتوای کلاممان قوی و مفید باشد کافی نیست، بلکه نکته طلایی این است که می توانیم این مفید بودن را منتقل کنیم. مخاطب به طور موثر استفاده صحیح از زبان بدن در هنگام ارتباط کلامی و گفتاری به غلبه بر استرس در ارتباطات مختلف کمک می کند، اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد و قوی تر صحبت می کنیم.