سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی


هیپوتراپی چیست؟

درمان کم روشی نسبتاً جدید برای زیبایی است. برخی افراد این روش را جایگزینی بدون درد و بدون درد برای شروع می دانند. در این روش از انرژی اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود. تولید کلاژن به تقویت پوست کمک می کند. HIFU برای اولین بار در درمان تومور استفاده شد. از سال 2008 این روش به عنوان روش زیبایی مورد استفاده قرار گرفت. این درمان فرعی توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو در سال 2009 تایید شد. پس از آن، در سال 2014، برای از بین بردن چین و چروک و تنش بین ناحیه گردن و لیفت سینه تایید شد.

چندین آزمایش در طول سال ها ثابت کرده اند که هایفو در لیفت صورت و رفع چین و چروک موثر بوده و کاملا بی خطر است. نتایج این روش چندین ماه پس از درمان قابل مشاهده است. هایفو می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشد. به خصوص جوانانی که نمی خواهند برای رفتن به صفحه جراحی بروند. بله، در افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، هایفو به خوبی عمل لیفت صورت عمل نمی کند. به طور کلی نظرات افرادی که هایفوتراپی انجام داده اند مثبت است و این روش توسط بسیاری از متخصصان زیبایی توصیه می شود.

هایفو چگونه کار می کند؟

هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای تأثیرگذاری بر لایه های عمیق تر پوست استفاده می کند. انرژی اولتراسوند لایه های پوست را گرم می کند. هنگامی که سلول های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می رسند، سلول ها آسیب می بینند. این آسیب سلولی خطرناک نیست و در واقع سلول ها را برای تولید کلاژن تحریک می کند. کلاژن پروتئینی است که از ساختار پوست حمایت می کند و وجود آن باعث جوانسازی آن می شود.

انرژی اولتراسوند با تولید کلاژن، پوست را سفت‌تر و سفت‌تر می‌کند. این فرکانس بر بافت های خاصی در لایه زیرین پوست تاثیر می گذارد و آسیبی به لایه بالایی پوست وارد نمی کند.

انواع هیپوتراپی

هیپوتراپی و اولتراپی برای جوانسازی و ترمیم پوست در چندین ناحیه استفاده می شود. هایفو روشی بسیار موثر است و علاوه بر از بین بردن چین و چروک، به لیفت شدن صورت و بدن نیز کمک می کند. این روش غیر تهاجمی است و درد کمی ایجاد می کند. برخی از کاربردهای هایفو عبارتند از:

هیپوتراپی گابغاب:

هیپنوتیزم به از بین بردن چربی و شلی پوست کمک می کند. با استفاده از این روش می توان تا حدودی غگباب را از بین برد.

هیفوتراپی پامفونو:

هایفوتراپی همچنین می تواند برای بلند کردن بینی و از بین بردن خطوط روی بینی استفاده شود. این روش غیر تهاجمی است و نتایج خوبی می دهد.

درمان دیورتیک:

انرژی اولتراسوند می تواند به لایه های چربی نفوذ کند و سلول های چربی را از بین ببرد. به همین دلیل این روش برای ناحیه شکم نیز موثر است و باعث کاهش چربی این ناحیه می شود. البته ورزش و رژیم غذایی باید در کنار هایفو بخشی از برنامه شما باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

هیپنوتیزم واژینال:

اغلب زنان در ناحیه تناسلی با زایمان یا افزایش سن دچار مشکل می شوند. با استفاده از واژن هایفو می توانید کلاژن سازی در این ناحیه را افزایش دهید و پوستی صاف و سفت ایجاد کنید. پس از درمان، افتادگی پوست در این ناحیه برداشته می شود.

درمان چشم

یکی از روش های لیفت ابرو بدون جراحی، روش هایفو است. هایفو با از بین بردن چین و چروک و تولید کلاژن ابروها را بلند می کند.

درمان افتادگی چشم:

هایفو برای حذف چربی نیز موثر است. این دستگاه چربی های ناحیه پلک بالایی را از بین می برد و با تولید کلاژن به سفت شدن پوست کمک می کند. هایفوتراپی مانند لیفت پلک یا جراحی پتوز بلفاروپلاستی (بلفاروپلاستی) نیز برای از بین بردن خطوط اطراف چشم و اصلاح آسیب های این ناحیه موثر است.

هیپنوتیزم پیشانی:

در ناحیه پیشانی، خطوط افقی و عمیق را می توان با استفاده از هایفو از بین برد. با صاف و سفت شدن پوست این ناحیه، پیشانی بلند شده و ظاهر صورت مطلوب می شود.

 

انواع تجهیزات آب درمانی

دستگاه های هیپنوتیزم و اولتراتراپی در مدل های مختلف موجود است. هزینه هایفو به تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. برخی از ابزارها قوی تر و کمتر دردناک هستند. اما برخی از آنها چند پلتفرم هستند و در واقع هایفو بخش کوچکی از دستگاه محسوب می شود. چنین دستگاه هایی قدرت کمتری دارند. چون تکنولوژی های متفاوتی دارند.

بهترین دستگاه برای هایفو تراپی دستگاهی است که فقط برای فناوری هایفو طراحی شده است. قیمت این دستگاه ها بالاتر است، اما نتیجه رضایت بخش سریعتر به دست می آید.

اگر به دنبال بهترین کلینیک هیپوتراپی هستید، ابتدا دستگاه هیپوتراپی موجود در کلینیک را بررسی کنید. مشاوره با متخصص پوست می تواند اطلاعات لازم را در مورد نوع دستگاه ارائه دهد. فقط دستگاه های HIFU می توانند حتی در یک جلسه نتایج مناسب را ارائه دهند.



قبل و بعد از هیپنوتیزم چه باید کرد؟

اگر شما هم به دنبال زیبایی پوست خود هستید و روش هایفو را برای آن انتخاب کرده اید; شما باید با روش های قبل و بعد از هایفو آشنا شوید:

نکات مهم قبل از درمان کاهش وزن

هیپوتراپی نیاز به آمادگی خاصی ندارد. قبل از هایفو، فقط باید تمام لوازم آرایش و مراقبت از پوست را به طور کامل پاک کنید. برای شروع درمان، ابتدا متخصص ناحیه مورد نظر را کاملا تمیز کرده و از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می کند. پس از آن ژل اولتراسوند روی ناحیه قرار می گیرد و سپس کار با دستگاه هایفو آغاز می شود.

قبل از انجام هایفو خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. آفتاب سوختگی یا برنزه شدن پوست مانعی برای هایفو است. علاوه بر این، استفاده از مواد شیمیایی که پوست را تحریک می کند برای درمان هایفو مضر است.

اگر از آنتی بیوتیک استفاده می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که مصرف داروها را 2 هفته قبل از هایفو قطع کنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

پس از عمل هیپوتراپی، تا چند هفته باید از نور مستقیم خورشید یا سرمای شدید اجتناب شود. آفتاب شدید باعث هایپرپیگمانتاسیون، آفتاب سوختگی و آسیب پوست می شود. بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید. این درمان ها باید تا زمانی که فرآیند کلاژن سازی کامل شده و پوست سفت شود انجام شود.

پس از درمان از خاراندن پوست خودداری کنید. این عمل باعث آسیب به پوست می شود.

همچنین باید الکل را کنار بگذارید. سعی کنید در این دوره مقدار زیادی آب بنوشید. آب سرعت کلاژن سازی را افزایش می دهد.

هنگام استحمام به مدت چند هفته بهتر است از آب سرد یا گرم استفاده شود. همه این موارد روند تولید کلاژن را افزایش داده و نتایج ماندگارتری دارند.



مزایای هایفوتراپی چیست؟

به گفته انجمن جراحی آمریکا، هیفا و سایر روش های زیبایی غیر تهاجمی در سال های اولیه بسیار محبوب شده اند. نظرات در مورد هایفوتراپی معمولا مثبت است. لقاح در جوانسازی پوست بسیار موثر است و فوایدی مانند:

کاهش چین و چروک

سفت شدن پوست افتاده در ناحیه گردن

لیفت ابرو، ابرو و پلک

زاویه سازی فک

تنگی قفسه سینه

پوست نرم.



معایب و عوارض هیپوتراپی چیست؟

عوارض جانبی هیپوتراپی کم است و در عرض چند روز ناپدید می شود. درد خفیف در طول روش هایفو احساس می شود. برخی از افراد با هر ضربه الکتریکی احساس سوزن سوزن شدن می کنند. اگر نگران درد هستید، قبل از انجام عمل با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک ممکن است مصرف استامینوفن یا یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن را قبل از شروع هایفو توصیه کند.

بلافاصله پس از درمان ممکن است قرمزی یا تورم خفیف را تجربه کنید. این سردرگمی پس از چند ساعت به طور کامل برطرف می شود.

برای برخی افراد، خارش چند هفته طول می کشد.

یکی از عوارض نادر کبودی و بی حسی موقت است. این وضعیت پس از چند روز از بین می رود. زمانی که توسط یک متخصص پوست آموزش دیده و با تجربه انجام شود بسیار ایمن است. پس از این فرآیند کار روزانه آسان است.

مرجع مقاله: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-تخصصی-هایفوتراپی-در-شیراز