سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

آموزش اسکن با نرم افزار ScandAll PRO

ScandAll PRO نرم افزاری است که اسناد و تصاویر اسکن شده توسط اسکنر سری fi FUJITSU را نمایش می دهد و به کاربر امکان ویرایش این تصاویر را می دهد. نرم افزار مذکور با ارائه امکانات منحصربفرد و ویژه به یکی از بهترین نرم افزارهای اسکن تبدیل شده است. در ادامه این راهنما، نحوه اسکن اسناد مختلف با اسکنر سری fi FUJITSU را با استفاده از برنامه ScandAll PRO به شما خواهیم گفت. با ما بمان

معرفی برنامه اسکنر ScandAll PRO

ScandAll PRO یک برنامه اسکن اسناد و تصاویر است که بر اساس استانداردهای TWAIN و ISIS طراحی و ارائه شده است. به زبان ساده، این برنامه اسکنر فوجیتسو می تواند اسناد مختلف را به فرمت های تصویری تبدیل کند. برنامه های اسکنر ذکر شده با درایورهای مختلفی مانند TWAIN، ISIS، PaperStream IP و Kofax VRS سازگار بوده و به کاربران امکان اسکن اسناد و تبدیل آنها به تصویر را می دهد. کاربران برای اسکن اسناد و تبدیل آنها به تصویر به یکی از درایورهای معرفی شده نیاز دارند. این نرم افزار برای تبدیل اسناد کاغذی به فرمت دیجیتال استفاده می شود.

اسکن اسناد مختلف و تبدیل آنها به شکل دیجیتال در شرکت ها و محیط های تجاری بسیار مهم است. بارها اتفاق افتاده است که افراد به تصویر و فرمت دیجیتالی یک سند نیاز داشته باشند و این کار را با اسکنرهای مختلف انجام دهند. در واقع می توان گفت بدون اسکنر، امور تجاری و اداری تا حد زیادی مختل می شود; زیرا امروزه بسیاری از کارهای اداری و اداری را می توان با استفاده از سیستم های کامپیوتری انجام داد.



دانلود کامل نرم افزار ScandAll PRO

فوجیتسو یک شرکت الکترونیکی، مخابراتی و فناوری اطلاعات ژاپنی است که سومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در جهان محسوب می شود. فوجیتسو علاوه بر ارائه تجهیزات مخابراتی و تلفن همراه، رایانه، چاپگر و اسکنر را نیز می فروشد. برای دانلود و استفاده از نرم افزار ScandAll PRO کافی است به وب سایت رسمی فوجیتسو مراجعه کرده و نام نرم افزار مورد نظر خود را جستجو کنید. یا می توانید به سادگی بر روی لینک زیر کلیک کرده و بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

 

راهنمای نرم افزار ScandAll PRO

همانطور که گفته شد نرم افزار ScandAll PRO از درایورهای TWAIN و ISIS پشتیبانی می کند. در این قسمت از راهنما، نحوه اسکن اسناد با استفاده از درایورهای ScandAll PRO ذکر شده را به شما نشان خواهیم داد. توجه داشته باشید که تفاوت چندانی در عملکرد درایوهای TWAIN و ISIS وجود ندارد. ScandAll PRO دارای درایور TWAIN است که به طور پیش فرض انتخاب شده است، اما شما می توانید آن را بر اساس سیستم مورد نیاز خود تغییر دهید.

نحوه انتخاب درایور اسکنر

ابتدا از منوی تنظیمات گزینه Device را انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات ظاهر شود.

از صفحه ظاهر شده گزینه Scan را انتخاب کرده و در قسمت Device Driver یکی از درایورهای TWAIN یا ISIS را انتخاب کنید.

سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

نوع اسکنر را انتخاب کنید

قبل از اینکه بخواهید یک سند را با برنامه ScandAll PRO اسکن کنید، باید مدل اسکنر را تعیین کنید. برای انتخاب مدل اسکنر مراحل زیر را دنبال کنید:

از منوی Scan گزینه Scanner را انتخاب کنید تا صفحه مربوطه بر اساس تصویر نمایش داده شود.

لیستی از مدل های اسکنر در این شکل نشان داده شده است. از این لیست می توانید مدلی را انتخاب کنید که با کامپیوتر شما مطابقت دارد



تنظیمات اسکن را پیکربندی کنید

برای پیکربندی تنظیمات و ایجاد تغییرات در تنظیمات اسکن، باید از منوی Scan گزینه Scanner Settings را انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات نمایش داده شود. در این صفحه تنظیمات مختلف تصویر نمایشی قابل تغییر است. پس از انجام تغییرات لازم و انجام تنظیمات کافیست بر روی گزینه OK کلیک کنید.

نحوه اسکن اسناد با ScandAll PRO

برای بررسی اسناد مختلف می توان از یکی از دو روش زیر استفاده کرد:

یک اسکن

در روش اول نیازی به ایجاد تغییرات پیچیده در تنظیمات ScandAll PRO نیست. کاربر می تواند هر بار تغییرات لازم مانند فرمت فایل خروجی، مسیر پشتیبان گیری و سایر پارامترهای اسکن را با استفاده از نرم افزار و اجرای اسکن اعمال کند.



اسکن شرط بندی

مالتی پلکس کردن با روش اول متفاوت است. به این ترتیب کاربر می تواند تنظیمات مختلف را به عنوان پروفایل ذخیره کند و از پروفایل های از پیش ذخیره شده برای انجام تغییرات لازم هنگام اسکن اسناد مختلف استفاده کند. توجه داشته باشید که با این روش اسکن می توان بیش از یک پروفایل ایجاد کرد.

راهنمای اسکن تکی

سند مورد نظر را در اسکنر بارگذاری کنید

از منوی Scan گزینه Scan را انتخاب کنید

تغییرات لازم مانند فرمت فایل اسکن شده، مسیر ذخیره و سایر تغییرات ضروری را اعمال کنید

 

پس از اعمال تغییرات لازم در تنظیمات اسکنر، گزینه Scan Settings را کلیک کنید.

تنظیمات اسکنر

در این قسمت با توجه به درایور انتخاب شده یکی از تصاویر زیر نمایش داده می شود:

پس از انجام تغییرات لازم و تنظیم تنظیمات اسکن فردی، کافیست روی OK کلیک کنید و به تنظیمات اسکن بازگردید.

در این مرحله بر روی گزینه Scan کلیک کنید تا عملیات اسکن آغاز شود. لطفاً توجه داشته باشید که هنگام اسکن نمی توانید یک اسکنر یا دستگاه USB دیگر را وصل کنید. انجام این کار اسکن را لغو می کند.

پس از درمان S



اشاره:

اگر تیک گزینه Save to file را در تنظیمات اسکن بردارید، تصویر اسکن شده به عنوان فایل ذخیره نمی شود. برای ذخیره یک تصویر به عنوان فایل، می توانید از منوی File گزینه Save As را انتخاب کنید.

راهنمای اسکن دسته ای

همانطور که گفتیم در روش بررسی سطح می توانید چندین پروفایل ایجاد کنید که تنظیمات از پیش تعیین شده دارند و از هر کدام برای بررسی اسناد مختلف استفاده کنید.

ایجاد و ویرایش پروفایل ها

ابتدا از منوی Scan گزینه Batch Scan Settings را انتخاب کنید تا صفحه Batch Scan Settings برای شما ظاهر شود.

برای ایجاد نمایه پیش فرض روی گزینه Add کلیک کنید.

در این قسمت تنظیمات پیش فرض در Profile Editor نمایش داده می شود.

برای ایجاد پروفایل جدید بر اساس پروفایل موجود در سیستم، ابتدا پروفایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Copy کلیک کنید. در این صورت پروفایلی که انتخاب کرده اید به عنوان پروفایل جدید در صفحه ویرایشگر پروفایل نمایش داده می شود همچنین برای ایجاد تغییرات در تنظیمات پروفایل که از قبل در سیستم موجود است می توانید با استفاده از گزینه ویرایش ویرایش های لازم را انجام دهید.

هنگامی که یک نمایه جدید ایجاد می کنید، نمایه مشخص شده در لیست نمایه نمایش داده می شود.

سند مورد نظر را در اسکنر قرار دهید.

اطلاعات مورد نیاز را از لیست اطلاعات ایجاد شده انتخاب کنید انتشار اطلاعات را انتخاب کنید

پس از اتمام اسکن، تصویر یا تصاویر اسکن شده در پنجره ScandAll PRO ظاهر می شود. در این مرحله می توانید تصاویر را به صورت فایل ذخیره کنید.

برای شروع عملیات اسکن روی گزینه Start Batch Scan کلیک کنید.



اخرین حرف

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای پیشرفته، انجام بسیاری از کارها نسبت به گذشته بسیار آسان شده است. با کمک ابزارهایی مانند نرم افزار ScandAll PRO می توان اسناد کاغذی مختلف را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به نسخه های دیجیتال تبدیل کرد. ScandAll PRO یک نرم افزار کاربردی و مفید برای اسکن چند سند و تبدیل تصویر است که به طور گسترده در محیط های تجاری و اداری استفاده می شود. در صورت تمایل می توانید از اسکنرهای اسناد و اسکنرهای تخت در فروشگاه آوای فرهنگ آریا نیز دیدن فرمایید. همچنین کارشناسان ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات و نگرانی های شما خواهند بود.

مطالعه از رفرنس: https://avafarhang.com/scandall-pro/