سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

هفت نکته برای شروع ساختن یک طرح کسب و کار که همیشه می‌خواستید

ایشان تجربه زیادی در کمک به کسب و کارهای در حال رشد دارند. در حال حاضر، بسیاری از طرح های کسب و کار، با جزئیات نوشته می شوند اما در رسیدن به این جزئیات، شکست می خورند. از طریق انتخاب صحیح سه جزء بازاریابی (یعنی بازار هدف، پیام، روش انتقال پیام) با مشتریانتان ارتباط موثر و استراتژیک برقرار نمایید. مدیریت استراتژیک چیست؟ فرایند برنامه ریزی در مدیریت… به علت نداشتن مطالعه، و فرصت نقد و همینطور عدم شناخت ساختار قدرت، مدیران یا مشاوران مشکلات را بیشتر از جنس مشکلات تکنیکی، نرم افزاری یا نظارتی میبینند و فکر میکنند که میتوان آنها را با تحلیلهای فنی و ابزاری مدیریت کرد. توجه به ارزش هایی دارند که می خواهیم به آنها دست یابیم. در دنیای پررقابت تجارت امروز اگر فرد یا شرکتی استراتژی لازم جهت این نوع توسعه را نداشته باشد، محکوم به شکست است. ساختار حاکمیت شرکتی را می توان به دو نوع حاکمیت شرکتی درون سازمانی و حاکمیت شرکتی برون سازمانی طبقه بندی نمود که هر یک دارای سازوکارهای خاص خود می باشند.

یک آمادگی برای هر نوع خطر و مانع احتمالی داشته باشیم و برنامههای انعطافپذیر داشته باشیم. در هر زمانی برای شروع، ادامه و یا توقف کار باید طرح کسب و کار متناسب با زمان تهیه شود. اینکه چگونه و کجا شرکت خود را اداره می کنید مدل کسب و کار شما را تشکیل می دهد. مشتریان هدف کجا زندگی می کنند؟ مشتریان هدف در چه محدوده سنی قرار دارند؟ 2. جایگاه کسب و کار: این بخش به بررسی و تحلیل پتانسیل بازار و مشتریان می پردازد. رعایت اخلاق در کسب و کار، دغدغهی تازهای نیست. طرح کسب و کار چیزی نیست که یکبار آن را تهیه کرده، آنرا در کمد گذارده و فراموش کنید. معمولا طرح کسب و کار توسط کارفرمایانی مورد استفاده قرار می گیرد که به دنبال سرمایه گذار برای جذب سرمایه هستند. مهمترین کاربرد این سند، جذب سرمایهگذاران به پروژه است. کارآفرینان بدون هزینه به عواقب تصمیمات خود پیرامون ایده تجاری مدنظر پی برده و سرمایهگذاران و کارکنان به نتایج حاصل از کسبوکار با جدیت بیشتری میاندیشند. یک طرح کسب و کار وسیله ای بسیار ضروری و مناسبی برای مطلع کردن دیگران، به ویژه سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی از اینکه طرح سرمایه گذاری حول و حوش چه ایده ای برگزار شده است و چگونه ممکن است اجرا شود و چه نتایج مطلوبی به بار آورده، می باشد.

از همین منظر شرکت ویستابناسیس ( VBS ) تنوع و نوآوری در ارائه خدمات و راهکارهای باکیفیت و کمیت رقابتی را هدف کلان خود قرار داده و برای نیل به این مهم ، مفتخرم بگویم ویستابناسیس بهعنوان یک سازمان توسعه محور درزمینه? مدیریت با بهرهمندی از تجارب گذشته و اطلاع از نیاز روزافزون کارفرمایان و سرمایه گذاران به استفاده از روش هایی مدرن و نوین ، پیشرفته و به روز برای کسب و کار ، توانسته است ضمن شناسایی پارادایمهای نوین مدیریتی خصوصاً در حوزه تولید ” ارتقا برند ” و خدمات ” مشتری مداری ” ، حوزههای تخصصی ارائه محصولات و خدمات را با رویکرد استفاده کامل از ظرفیتهای تولید ملی، حفظ سرمایه ایرانی و حمایت از سرمایه انسانی در قالبسازمانی شرکت ویستابناسیس تعریف نماید . و علاوه بر بازاریابی، بازار هدف شما نیز در تعیین نحوه ی رشد شرکت تان موثراند. طرح کسب و کار حتی توسط شرکت هایی که به دنبال جذب کارمندان و افرادی با تخصص خاص هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند فرد مناسب برای مدیریت مجموعه خود را بیابند. بیزینس پلن که به آن طرح کسب و کار و طرح تجاری نیز گفته می شود، یک نوشته ی رسمی است که اهداف کسب و کار را تعیین، دلایل امکان تحقق اهداف را ذکر و برنامه هایی که برای رسیدن به این اهداف دنبال می شوند را ارائه می کند. 

این سند نیز معمولا در جلسه جذب سرمایه، به صورت شفاهی به سرمایهگذار ارائه میشود. اما از سوی دیگر طرح های کسب و کار نیز می توانند از سوی کارخانه ها و شرکت های با سابقه نیز مورد استفاده قرار گیرند. بسیار واضح و مشخص است که با دانستن و آگاهی داشتن از اصولی که بار ها تجربه شده می توان راحت تر به موفقیت دست یافت. بنابراین مسیر حرکتتان را به طور کاملا واضح مشخص نمایید. معمولا طرح کسب و کار توسط کارفرمایانی مورد استفاده قرار می گیرد که به دبنال سرمایه گذار برای جذب سرمایه هستند. به عبارتی دیگر باید طوری نوشته شود که انجام کسب و کار در قالب آن طرح، امکان پذیر باشد. مزیت مهم هزینه بدهی نسبت به سایر منابع تأمین مالی این است که جزء هزینههای قابل قبول مالیاتی میباشد؛ بنابراین قسمتی از این هزینهها از طریق صرفه جویی در مالیات پرداختی به واحد تجاری برگشت داده میشود و مزیت دیگر آن این است که نسبت به سهام عادی و ممتاز یک منبع تأمین مالی نسبتاً ارزان قیمتتر محسوب میشود.

پرسشنامه تعالی سازمانی